Szkolenie pn. „Komunikacja bez napięć i kłótni”

W dniu 24 marca 2025 r. tematem „komunikacji bez napięć i kłótni” zajmowali się pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu województwa łódzkiego. Szkolenie przeprowadziła Monika Szadkowska – pedagog, trener specjalizujący się w pracy z osobami wykluczonymi społecznie, szkoleniowiec z zakresu komunikacji kryzysowej, negocjacji, walki ze stresem.
Podczas szkolenia zostały omówione kluczowe cechy skutecznej komunikacji ukierunkowanej na osiągnięcie celu. Przeanalizowane zostały przyczyny napięć w relacjach międzyludzkich powodowane barierami komunikacyjnymi oraz techniki radzenia sobie z napięciem podczas rozmowy, w tym m.in kontrola oddechu, pozytywne przekierowanie, parafraza itd. Uczestnicy szkolenia zgłębili źródła konfliktów w pracy pracownika socjalnego i strategie radzenia sobie z trudnym klientem. Zaakcentowane zostały różnice między krytyką konstruktywną a destrukcyjną, podkreślona wartość tworzenia warunków ukierunkowanych na zapobieganie konfliktom, budowanie atmosfery współpracy.
Forma wykładowa przeplatała się z ćwiczeniami i dyskusją, co angażowało uwagę uczestników i dawało szansę na aktywne uczestnictwo.
Podczas szkolenia zostały omówione kluczowe cechy skutecznej komunikacji ukierunkowanej na osiągnięcie celu. Przeanalizowane zostały przyczyny napięć w relacjach międzyludzkich powodowane barierami komunikacyjnymi oraz techniki radzenia sobie z napięciem podczas rozmowy, w tym m.in kontrola oddechu, pozytywne przekierowanie, parafraza itd. Uczestnicy szkolenia zgłębili źródła konfliktów w pracy pracownika socjalnego i strategie radzenia sobie z trudnym klientem. Zaakcentowane zostały różnice między krytyką konstruktywną a destrukcyjną, podkreślona wartość tworzenia warunków ukierunkowanych na zapobieganie konfliktom, budowanie atmosfery współpracy.
Forma wykładowa przeplatała się z ćwiczeniami i dyskusją, co angażowało uwagę uczestników i dawało szansę na aktywne uczestnictwo.