Mechanizmy biologiczne kryzysu

Sytuacje kryzysu towarzyszą każdemu człowiekowi przez całe życie. Nagłe załamanie zdrowia, śmierć bliskiej osoby, utrata środków do życia - to wtedy potrzebujemy wszechstronnego wsparcia zarówno emocjonalnego, psychologicznego, medycznego, materialno-bytowego jak i prawnego. Wsparcia, którego głównym zadaniem jest przywrócenie stanu równowagi funkcjonalnej osoby w kryzysie.
Szczególnym wyzwaniem dla wspierających jest niesienie pomocy w kryzysie osobom z niepełnosprawnościami. Samo rozpoznanie sytuacji kryzysowej w tym przypadku jest niezwykle trudne, a co za tym idzie, udzielenie jej właściwie bywa skomplikowane.
Dlaczego? Obok zdefiniowania swoistych zachowań w tej grupie osób, dodatkową trudność często stanowią problemy komunikacyjne.
Stąd, kolejna już, nasza inicjatywa zorientowana na tę właśnie problematykę
W trakcie dwudniowych warsztatów opiekunowie i terapeuci zajmujący się osobami z niepełnosprawnością, głównie intelektualną, z domów pomocy społecznej, środowiskowych domów samopomocy, warsztatów terapii zajęciowej, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych będą zgłębiać mechanizmy biologiczne kryzysu.
Dzisiejsze spotkanie poprowadził prof. Marek Kaczmarzyk - biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca.
Dlaczego? Obok zdefiniowania swoistych zachowań w tej grupie osób, dodatkową trudność często stanowią problemy komunikacyjne.
Stąd, kolejna już, nasza inicjatywa zorientowana na tę właśnie problematykę
W trakcie dwudniowych warsztatów opiekunowie i terapeuci zajmujący się osobami z niepełnosprawnością, głównie intelektualną, z domów pomocy społecznej, środowiskowych domów samopomocy, warsztatów terapii zajęciowej, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych będą zgłębiać mechanizmy biologiczne kryzysu.
Dzisiejsze spotkanie poprowadził prof. Marek Kaczmarzyk - biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca.